Jak přežít v zimě?

05 prosince Nikola Pincová 0 Comments


I když zimu a sníh a led světýlka na baterky miluju, tak přece jen se nemůžu plácnout do sněhu a začít dělat andělíčky. Jsem dost náchylná na nachlazení a minulé Vánoce jsem proležela s chřipkou, což bylo kvůli tomu, že jsem dost věcí podcenila a svoje síly asi přecenila. Tento rok jsem se rozhodla být opatrnější a udělat preventivní opatření! O ty se s vámi dnes podělím, opět to berte trochu s humorem, i když podle mě každá z níže zmíněných věcí je důležitá a měla by platit asi celoročně.

1. Teplo nade vše!
No dobrá, tento tip asi celoročně neplatí, obzvlášť v letním období, ale v zimě platí dvojnásob, a tím je se pořádně oblékat, paráda neparáda. V zimě jde prostě nějaký styl stranou, i když musím přiznat, že ještě v listopadu jsem se o nějaké holé kotníky pokoušela. Ale každý den potkávám spoustu lidí, hlavně těch mladých, co chodí s holými kotníky, obyčejnými plátěnými teniskami a nemají ani teplé ponožky. Nevěřím, že někdo je tak teplomilný :-D. Nebo holky se sukýnkami a silonky. Když si vezmete k sukni pořádné punčocháče a vysoké boty, tak je to úplně v pořádku, ale některé módní úkazy jsou takhle v zimě o zdraví. Mě můžete od konce listopadu vidět ve dvou svetrech, obrovské dece, která se v obchodech prodává pod názvem šála a ponožkách tak huňatých, že je do bot skoro nenarvu. Ano, možná už jsem druhý extrém, protože když mě potkáte na ulici, tak vypadám jako obří marshmalow, ale aspoň je mi teplo.

2. Jídlo je potrava nejen pro tělo, ale i pro duši
V zimě člověk prostě potřebuje jíst víc a tučnější jídla! Neříkám, že by se měl vybodnout na ovoce a zeleninu, naopak, hlavně to ovoce je v zimě asi důležité, vitamin C, a tak.. Ale na nějaké diety, saláty každý den, na to bych se zvysoka vykašlala. Jak přituhuje, tak jsou u mě časté krémové polévky, hodně těstovin, teplých luštěnin a čokoláda. S tou čokoládou bych si ze sebe příklad nebrala, protože si ji teď dopřávám fakt denně, ale určitě na sobě pozoruju, že v zimě jím klidně dvakrát tolik, než zbytek roku, protože tělo si to žádá a pomáhá to nejen k tělesnému teplu, ale i k duševní pohodě, protože obzvlášť v zimě a před Vánoci se každý nějakým způsobem ocitá více ve stresu.

3. Nebýt perfekcionista
Tím můžu krásně navázat na další bod, a tím je perfekcionismus. Určitě s tím zas tak moc lidí problém nemá, ale jak já, tak i hodně lidí kolem mě, chce mít věci skvěle pod kontrolou, jak ve škole, tak v práci, nebo mít sehnané a vymyšlené skvělé dárky na Vánoce, aby nikoho nezklamal. Loni jsem před Vánoci fungovala na 150%, každý den ve škole a v práci, spousta povinností a ani jsem si nestihla všimnout symptomů chřipky, a když jsem konečně 24. 12. měla volno a jela autobusem na Vánoce domů, tak na mě padla horečka a já si to volno nakonec vůbec neužila. Tenhle rok stejnou chybu nedělám, neberu si tolik práce jen proto, abych někomu vyhověla, chodím do školy trochu pozdě, protože potřebuju trochu více spánku a nikdo si z toho většinou hlavu nedělá. Prostě jsem si trochu povolila ty svoje pomyslný pouta. 

4. Čas jen pro sebe
A s tím zase krásně souvisí poslední opatření na zimní období. Udělat si v týdnu čas jen pro svoje záliby. Žádné učení, uklízení (pokud to není ta záliba). Úplně vypnout a přečíst si knížku, co tak dlouho odkládáme, zkusit upéct ten koláč, který máme v plánu zkusit už půl roku, jít se jen tak podívat na nějakou výstavu, pustit si film a dát si k tomu skleničku vína a dobrý sýr.. 

Já se tím tenhle rok řídit hodlám (ne-li celoročně), takže jestli všichni ode mě k Vánocům dostanete ponožky, tak se nedivte! :)

0 komentářů: