Vánoční duch 21.století.

02 prosince Nikola Pincová 1 Comments


Čím jsem starší a vnímám Vánoce z pohledu dospělého člověka, tak se pro mě staly něčím úplně jiným. A i s plynoucím časem se hodně věcí změnilo. Věřím, že pokud žijete někde na vesnici nebo malém městečku, tak jste ještě nepodlehli Vánocům 21. století. A co to vlastně je?

1. Na konci října se v obchodech objeví výzdoba v podobě vloček, amerického Santa Klause a prodeje umělých stromků (jejichž hrdí vlastníci jsme i my)

2. V listopadu se začnou obchody naplňovat neuvěřitelným množstvím lidí, kteří nakupují naprosto všechno, aniž by si rozmysleli nějakou užitečnost dárku. Obrovští růžoví plyšoví koně za stovku v Tescu jsou toho živým důkazem.

3. Pokud nemáš vánoční playlist na Spotify, tak seš nicka!

4. V obchodních centrech hrají ,, Štěstí, zdraví, pokoj svatý.." dva měsíce bez přestání dokola.

5. Na různých e-shopech, ale i v kamenných obchodech nemají problém nabízet zboží za ,,naprosto strhující" 50% slevu! Akorát to bylo minulý týden před slevou ještě o stovku levnější.

6. To překvapení z dárku, který objevíte pod stromečkem, už je taky jen ozvěna minulosti. Každý rok už jen poslouchám otázku: ,,Co chceš k Vánocům?" ,, Pošli mi odkaz." ,,Ok, tak já ti to koupím."

7. Prosinec, jako období klidu a míru, trávení času s rodinou, myšlení na druhé, se stalo spíše období agrese ve frontách, stresu, ať máme vše dokonalé, ať máme nakoupené železné zásoby žrádla, nacpem si pupky, inkasujeme peníze od prarodičů a za rok zase znova.

Musím uznat, že těmto věcem také dost podléhám, ale uvědomuju si to a je mi to fakt proti srsti. Dávám si proto předsevzetí a nebudu s tím čekat do nového roku, že prosinec pro mě bude obdobím, kdy vypnu, nebudu se stresovat a zaobírat prací, školou a abych měla ty nejdokonaleji zabalené dárky (mimochodem na balení dárků jsem asi ten největší tragéd). Nechť je prosinec obdobím klidu, trávení času s blízkými a po pracovní stránce módem autopilota.

Nikola

1 komentář:

  1. Bod 6 jde možná překonat, když si člověk založí Doodle, dá tam jako položky odkazy na dárky (a dá jich tam fakt hodně) a pak nechá příbuzné a známé, ať se zařídí a zaškrtnou, že už něco koupili. Takže člověk sice stanoví okruh toho, co by chtěl, ale nemusí vědět, co to přesně bude.

    OdpovědětVymazat