Guilty pleasure: Jídlo

13 června Nikola Pincová 0 Comments

Vím, vypadám tu jako idiot, ale mám pusu plnou pizzy!
Nepřidala jsem článek celý týden, což se mi většinou nestává, ale nechtěla jsem prostě jen něco bezmyšlenkovitě sesmolit, aby něco hlavně vyšlo na blog. Měla jsem teď v posledních týdnech docela nabitý program, ale teď už se vše trochu uklidnilo a já začala pracovat na jednom článku, který jsem chtěla vydat jako další, ale ještě není úplně takový, jaký bych ho chtěla, a proto jsem se rozhodla napřed vydat další článek o guilty pleasures, tentokrát o jídle.

Já se většinou snažím jíst zdravěji, ale neberte to tak, že jím klíčky a podobný věci. Dám si ráda jak salát nebo hnědou rýži, avokádo, ovoce a já nevím co, ale do toho občas ráda přihodím nějaký ten mastný hot dog s osmaženou cibulkou nebo nesmrtelné hranolky z mekáče. Takže i když převážně jím zdravější jídla, tak jsou pro mě svátosti mezi jídly, na které nedám dopustit!


1. Brambůrky 

Kdo mě zná dobře, možná i ten kdo mě nezná dobře, protože tahle pověst mě už předchází, ví, že jsem obrovská milovnice brambůrek, takže i když si dám k obědu například kuskus se špenátem, tak to pak "spláchnu" pytlíkem brambůrek. Když se ten naducanej sáček s brambůrkami otevře a já poprvé ucítím vůni toho koření a brambor, tak vím, že je všechno v pořádku. Kdo by věřil, že dokonalé štěstí se ukrývá v takové malé osmažené brambůrce. Potrava pro mou duši. Všichni se mě pořád ptají, jak to, že jsem tak hubená... Jezte brambůrky, budete štíhlí a šťastní!  (nejradši mám Tesco Finest, příchuť čedar a karamelizovaná cibulka, a pak klasické solené a nebo i nesolené)


2. Párky



Další kapitola sama pro sebe. Párky jsou prostě život. Javořické, vídeňské...V hot dogu, v kuskusu, ve špagetách, k chlebu s hořčicí...Vídeňské jsou nejlepší ke kaši...Normálně mám z toho hlad. Párky jim strašně často. A jsem strašně ráda, že mám přítele, který zbožňuje párky stejně ujetě a v takovém množství, jako je miluji já. Často se na sebe navečer šibalsky usmějeme a řekneme si: ,,Dáme k večeři párky?" A často už k tomu ani nepotřebujeme slova.


3. Nakládaná zelenina


Taková kuriozita. Kyselé okurky, kysané zelí a nakládaná řepa, to já můžu. Nejvtipnější je, jak se od tý červený řepy vždycky jídlo celý obarví, takže pak si dávám růžovou rýži a nebo kuskus, a to je docela zábava Okurky jsou samozřejmě nejlepší k řízku nebo klasicky k rizotu, takovému, co je pokrytý v nastrouhaným Eidamu, to já si pak pošmáknu.


4. Slepená kari rýže 

tady dokonce s bůčkem!


Chcete vědět, jak jsem k tomu došla? Dobrá, povím vám to. Mám moc ráda rýži. Časem jsem zjistila, že mi nejvíc chutná trochu rozvařená a slepená. A nakonec jsem zjistila, že úplně nejradši ji mám, když je na kari. Pěkně mastná a žlutá! Takhle mi pak chutná ke kuřecímu masu nebo klidně i jen tak s hráškem a rajčaty. V lásce ke kari mám sice do Listera z Červeného trpaslíka ještě daleko, ale přesto je ta láska upřímná.


5. Pizza (z okýnka)


Pizza patří mezi moje nejoblíbenější jídla, asi jako tomu je u spousty lidí. Pizza je stálice, jídlo, který nikdy nevyjde z módy. Naprosto nadčasová placka pokrytá dobrotami. V mém životě mám tři nejoblíbenější pizzy. Ta první je z pizzerijního pajzlu od Ronyho (můžete znát z mých článků). Ve velmi nehezkém prostředí dělají fantastickou pizzu, velkou jako kolo od trakaře, asi jen za 120 Kč a věřte mi, dva se z toho bohatě najedí. Moje druhá nejoblíbenější pizza je ta, co peču doma, společně s přítelem. Našli jsme si už recept na dokonalé těsto (klasický poctivý kynutý, žádný kejdy z pomazánek!) a na naší pizzu jsme už opravdu náležitě pyšní. No ale ta poslední pizza je opravdu moje guilty pleasure, kterou si dávám velmi často. Na naší tramvajové zastávce hned u našeho domu je okénko. Je to okénko do mé duše. Protože tam prodávají kousky pizzy za 25 Kč. A je to pořádnej kus, žádná směšná osminka za 30, ne ne, tady dostanete čtvrt pizzy za 25! Jejich šunkový a smetanový s takovými pochybnými kostičkami šunky se nic nevyrovná. Už tolikrát mě to zachránilo, když jsem jela v noci z práce a jejich okýnko svítilo jako maják naděje do noci!


Do mého seznamu se ještě nevešlo cokoliv s velkým množstvím cibule a česneku! Doufám, že vás článek pobavil, jakkoliv trapně to vyznělo, tak je to vše čistá pravda.


A jaká jsou vaše guilty pleasure jídla???


0 komentářů: