Oblíbená místa v Praze #1

11 ledna Nikola Pincová 0 Comments


Přemýšlela jsem zas nad nějakou minisérií, kterou bych vás mohla čas od času zásobovat. A jelikož pražské články jsou docela oblíbené (podle počtu zhlédnutí článku), tak jsem si řekla: ,,Proč nenapsat články o mých oblíbených místech v Praze?"
Hned zkraje jsem se ale rozhodla, že nechci psát o nějakých drahých a těžce cool místech. Chci napsat čistě a jednoduše můj seznam míst, kam ráda chodím a kam se i ráda často vracím. Proto se tam může úplně v klidu objevit můj oblíbený fast food, nebo třeba zaplivaná rumunská pizzerie.


1. DOMA


Doma je prostě doma, to není žádné extra moudro. Každý se rávrací domů a tínemyslím jen místo, kde jste vyrostli, ale i ten domov, který jste si vytvořili vy sami. V našem vlastním domově se můžeme obklopit věcmi, které máme rádi, vše si zařídit podle vlastního vkusu (pokud jsou na to prostředky :-D) a neptat se na všechno maminky. Já osobně neměla ráda způsob, jakým moje mamka stlala postel a nebo mi vadilo povinné uklízení. To jsou takové maličkosti, kterých si nejdřív ani nevšimnete, když ale najednou jste vlastními pány svého obydlí, tak ucítíte tu svobodu a moc! :-D Teď uklízínapříklad ráda a pokud mám více času, tak si k tomu pustím hudbu a šukání po světnici je hned relaxační! A navíc když máte doma vlastní Dolce Gusto a umíte trochu péct, tak nač chodit pořád do kaváren, když ve vaší domací kavárně můžete sedět v pyžamu?! 






2. Bageterie Boulevard
Jsem už poměrně vyhlášená svojí láskou k Bageterii Boulevard. Od doby, kdy mi moje sestřička před 5 lety dala poprvé ochutnat božské Patatas, tak jsem unešená na bagetové vlně! A od té doby, co jsem se přestěhovala do Prahy, tak mám k Bageterii blíž a můžu hřešit podle libosti! Líbí se mi, že existuje v podstatě fastfood, který nemusí být nutně  mastný, smažený, ale zas to není nějaký hipster raw, gluten-free cosi, za co vypláznete těžký prachy. Když si někde nadlábnout pupík, tak prostě tady. Ani se nemůžu rozhodnout, kterou bagetu mám nejradši, chutnala mi hodně Lososová nebo Bruselská, taky mám ráda jejich sezónní nabídky, na podzim to byla skvělá nabídka od Markéty Pavleje, kterou možná znáte jako foodblogerku Kitchenette. Já ji prá sledovala už íve a když jsem ji uviděla na plakátu Bageterie, tak jsem musela zkusit její bagetu s kuřecím masem, kde bylo i hruškové chutney a musím říct, že tyhle kombinace mě prostě baví. A poslední bageta, která mě fakt překvapila skvělou kombinací chutí, byla Caesar bageta s parmezánem. Ale dejte si to do rustikální bagety, to je to nejlepší kombo! 





3. Divadlo Járy Cimrmana
V době mého studia střední školy jsem si na hodinách českého jazyka strašně zamilovala tvorbu divadla Járy Cimrmana. Jako první jsem viděla na záznamu České nebe a potom Dobytí Severního pólu a na tuto hru jsem i posléze vzala ve škole prezentaci, kde jsme měli dílo rozebrat a představit ostatním. Byla jsem z geniálnosti Svěráka a Smoljaka tak unešena, že na našem rozlučkovévečírku ve škole jsem přednesla před celýučitelským sborem báseň ,,Školní brašnička", a to dokonce ve vtipném převleku. A když se mi po přestěhování do Prahy konečně naskytla možnost Divadlo Járy Cimrmana navštívit a naživo vidět představení, tak to byl takový malý splněný sen. Už jsem byla na jejich představeních asi 4krát a vždy z toho mám strašnou radost a směju se od ucha k uchu. 



4. Café Leica
Kavárna je lehce zapadlá v uličce a poprvé mě do ní vzal můj ítel, abych tam ochutnala podivný nápoj jménem Salep. Café Leica najdete ve Vodičkově ulici a je to vlastně galerie s kavárnouKavárna je moc hezkávysoké zdi a čistý prostor působí íjemně a skoro nikdy jsem tam neviděla moc lidí, takže si užijete i klid. Na Café Leica je ale nejlepší ta nabídka, protože Matcha Laté a Salep, který chuťově tak trochu připomíná krupicovou kaši, nikde jinde moc nenajdete. Ceny jsou typicky pražské, ale není to taková pálka, vezmeme-li v potaz kvalitu, personál a prostě ten íjemný vibe, co z místa vychází. 



5. Lahůdky Zlatý íž
 Na Národní í se celkem nenápadně skrývají komunisticky vyhlížející Lahůdky Zlatý íž, kam jsem se celkem náhodou dostala na jednom z randíček se svojí ségrouMalý prostor, kde jsou jen chladící pulty a vysoké stoly bez židlínabízejí velkou spoustu druhů chlebíčků velkých jako noha a bohatě pokrytých dobrotami, pak jsou tu taky klasický český saláty, třeba bramborovývlašák, hermelínovýčesnekový. Ty si můžete dát s čerstvým pečivem. A to všechno pěkně na stojáka u stolu s cizími lidmi na papírovém tácku a za lidový ceny.  Můžu fakt jen doporučit, pokud si chcete trochu zaprasečit. 



A jaká jsou Vaše oblíbená místa v Praze?


0 komentářů: