Jaké byly Vánoce v Táboře? (boží koule a jiné..)

05 ledna Nikola Pincová 0 Comments


Vánoce jakoby zmizely do ztracena, vidím je už jen v mlžném oparu veselí a žádného sněhu. Je to tak, opět jsem se nedočkala zasněžených Vánoc a tento rok jsem dokonce ani nepotřebovala tak teplou bundu. Až teď, kdy už nikoho zima nezajímá, se musí hordy lidí brodit sněhem, vstřípovánočním výprodejím.  

Ale vraťme se kousek zpět. 23. prosince jsem se svojí ségrou dopoledne dorazila do Tábora. V autobuse jsme si zkrátily čas sledováním Noci na Karlštejně, čí jsme se trochu navnadily na tu vánoční vlnu. Ráda bych řekla, že na nás mamka čekala už na nádraží, ale bohužel jsme se tam na nějakých 10-15 minut ocitly samy, protože naše mamka je prostě roztržitá a občas nestíhá. Alespoň vím, po kom to mám!  




Ale když dorazila, tak pro nás měla nachystané svačiny! Jely jsme totiž ještě do Sudoměřic u Bechyně, dědečkovi na hrob. Když jsme se vrátily do Tábora, tak jsme se všichni najedli a povídali si, vítali se a vyprávěli si..Dokud na mě nepadla nečekaná únava a já to zalomila ímo na gauči uprostřed konverzace.  




Druhý den byl Štědrý den! K snídani jsem si dala vánočku a jogurt, protože na Štědrý den si prostě MUSÍTE dát vánočku (a nejlépe s máslem), a potom jsem se společně s Verčou pustila do zdobení stromku. Mamka se tento rok rozhodla pro červeno-zlatou variantu, tak jsme se snažily držet jejího požadavku. Zatímco jsme pracovaly na stromku, tak mamka dělala salát! A obalovala řízky a kapra! Ale po vinné klobásce ni vidu, ni slechu. :-(  
To jsem jí ale odpustila, protože naše máma dělá tak výbornou rybí polévku, že jí odpustíte všechno! Tu jsme si taky dali k obědu. Dalšíhighlightem letošních Vánoc byly medovníkové koule- novinka na našem seznamu cukroví. Samozřejmě, že tomu zdatně sekundovalo linecké, ale ty koule byly boží (doufám, že to nikdo nevytrhne z kontextu :-D).  
Co bych Vám podrobně vyprávěla o našem Štědrém večeru, takových článků jste asi četli mraky a navíc je to vždy ta samá písnička. Jedli jsme. Rozbalili jsme dary...Ale abych nebyla tak strohá, tak můžu alespoň říci, z čeho jsem měla radost. Velkou radost mi udělalo to, že i když jsme malá rodina a nemáme tak utužené vztahy s tou širší rodinou, tak naše malá rodinka se má moc ráda. Máme radost z toho, že se máme, že se dokážeme radovat z těch maličkostí, co nám svátky přinášejí, užíváme si ty hlasité diskuze a černý humor, který u násdílíme . Měla jsem i radost z toho, že jsme šli do kostela na půlnoční a poslechli si moc hezké vyprávění faráře.   









Zní to fakt jako čím dávětší klišé, ale já mám z toho sakra radost, že jsem byla na Vánoce se svými milovanými. I kdyby mi pod ten stromek třeba nakadili 

S láskou 





0 komentářů: