První dojmy pražské studentky.

20 listopadu Nikola Pincová 0 Comments

Je to jen pár měsíců, co jsem se přestěhovala do Prahy. Nejdřív k babičce, pak jsem si uvědomila, že to nejde, a tak jsem se přestěhovala na kolej k příteli :-D. Nemůžu moc psát moudra o tom, co by člověk měl dělat, nebo na co se měl psychicky připravit, když ho čeká taková zkouška z "dospělosti". Já sama tyhle věci a změny nesu strašně blbě, celé moje blízké okolí ví, že jsem jak hadrová panenka, co se týče většiny záležitostí. Jediné věc, co mě baví, je to moje datlování textů do notebooku, čtení, válení se, dokonce i ráda uklízím (protože i to je lepší, než se učit, že ;-)).

Každopádně nejsou tu jen stinné stránky, které novopečený student v Praze zažívá. Ale abych je jako občasný pesimista neopomněla, tak jsou to např.:

1. Kyselý ksichty chodců a jejich absence úhybných manévrů. (snad to, co mě tady sejří nejvíc, moc nepočítejte s tím, že se Vám Pražák vyhne, spíš bude koukat do ztracena ledovým obličejem a Vy se budete muset proplejtat jak hokejový hráč k brance. Tímhle dost dobře na ulici poznáte, kdo z Prahy je a kdo ne :-D)
2. MHD. (zároveň je MHD i ta pozitivní věc v Praze, protože na to, jak je Praha veliká a komplikovaná, co se týče dopravní situace, tak to tu má DPP zmáklý dost solidně. Většina spojů jezdí na čas-musím zaklepat teda, a taky často za sebou. Nevýhodou ale je zas to, že se tu častěji ocitnete v nějaký zácpě, nebo v metru se odehraje nějaké fiasko, což má potom fatální následky. Ale zase se to tu rychle řeší a nebo se brzo zavedou náhradní spoje.)
3. Jídlo je tu jaksi dražší? (tímhle si nejsem teda jistá na 100%, ale vždy, když jsem doma v Táboře, tak moje peněženka říká ALELUJA! :-D Teda jako když nepočítám TESCO, Kaufland a tak, protože tam se ceny drží cca stejné, jako všude jinde, ale když bydlíte od takového obchodu daleko, tak musíte občas vzít zavděk i malým obchodem, jako je Žabka, nebo malé ruské a vietnamské krámky, kde jsou ty ceny teda docela nešťastný.)
4. Absence skvělých hrabárenských sekáčů. (tady jsem teda taky ráda, že se vracím do svého rodného menšího města, tam jsou super levné sekáče se skvělými kousky. Tady je to s oblečením pitomý, pamatuju si, jak jsem jako malá byla vždycky šťastná, že pojedu na výlet do Prahy, tak jsem si hezky šetřila peníze, abych si pak v Praze nakoupila oblečení. :-D Od té doby, co tady bydlím, jsem tu snad koupila jen šátek, protože sekáče, co jsem tu zatím našla, mají buď výběr na nic, anebo jsou ty ceny na sekáč docela nepřiměřený. Nechci sockovat, ale jako za tričko ze sekáče se mi 200Kč vážně dávat nechce, to si můžu rovnou dojít koupit jiný do normálního obchodu. Možná jsem ještě nenalezla nějaký super sekáč, takže budu ráda za všechny Vaše tipy v komentářích! :-))

No a co já jsem tu zatím v kostce zažila? To Vám přiblíží moje fotodokumentace :-D :

Zažila jsem si imatrikulaci jako každý. Bylo to pěkný, ale měla jsem hlad a ty lidi mě tam štvali. :-D
.
 Začala jsem chodit na Jógu! A je super, miluju tu středy. Akorát, že to mám hodinu cesty z koleje! :(
Návštěva v IKEA, to musí být, hlavně protože je to tam prostě super krásný. Nejradši bych se jim tam nastěhovala do nějakého kamrlíku a strašila zákazníky! :-D
Po nákupu v Ikea musí následovat samozřejmě nejlepší oběd. Já měla tortillu s lososem a koprem a brusinkový džus a ségra masové kuličky s kaší. Dohromady jsme si pak daly sýry a cibulové kroužky, polévku a pak výborný dortík.
 Polovinu času tu strávíte v MHD a někdy je dokonce úplně prázdno! :-D


 Dnes jsem byla podruhé darovat plazmu na Hradčanské a pak si dala výborné kafe a vyfotila se jak trapák na ulici! :-D

A co Vy? Jak se žije Vám ve Vašem městě? Nebo jaké máte připomínky k Praze? Napište do komentářů a sdílejte můj článek! :)

Já se poroučím.



0 komentářů: